Kaninpresentation, del 1

Tänkte roa er lite med en presentation av mina älskade långöron:



Snöflingans Lenana "Lana"

Lana är min absoluta ögonsten. Första kaninen som jag ägt sen hon var liten och tävlat ända från Lätt ny till Elit i samtliga grenar.
Hon är ett litet yrväder, sprattlig som attan, men stryker du henne mothårs på huvudet sjunker hon liksom ihop och blir helt slapp och lealös i famnen. Hörs alltid mest när det är matdags, och får därför alltid sin mat först.
Vi har upplevt många stunder tillsammans, jag och Lana, och oavsett vad så är hon den absolut sista av mina älsklingar som jag skulle lämna ifrån mig. <3

Klassning:
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit
Längd: Elit





Sävast Kärleken Är "Korall"

Korall är ungen som jag valde att spara i Kärleks-kullen, tillika Lanas dotter. Hon är oerhört rolig att föra då hon, precis som mamma, kan få till en jäkla fart emellanåt. Jag älskr att vila ögonen på Korall, för hennes utseende är verkligen nåt utöver det vanliga, med de blå ögonen som pricken över i.

Men tyvärr, så har Korall fått lite för mycket temperament för sitt eget bästa, och det har kommit fram under de senaste månaderna. Hon är oerhört morrig och dominant, och sprattlar både mycket och ofta. Måste hon sitta i famnen för länge kan det hända att man får ett bett eller två, så man måste hela tiden vara på sin vakt när man hanterar henne.

Klassning:
Rak: Lätt +2
Krok: Lätt +2
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit




Plopp

Plopp är klassens clown, alla andra kaninernas lillebror, och "mattes pojke". En oerhört mångsidig och rolig kanin, med andra ord. Han vill gärna vara med överallt, där något händer, och gärna precis när allt händer.

Han och hunden Lia brukar skojja med varandra ibland, eller rättare sagt, han skojjar med Lia. Hon vet nämligen att hon inte får jaga kaninerna, och Plopp vet nog om att hon vet om det, för när han springer lös på gården så försöker han alltid springa förbi henne så nära han kan, till synes bara för att retas. Och till slut får hon nog - och springer efter. Då är han riktigt snabb, flyger in i trygga buren såklart, för dit vet dom bägge två att Lia inte får komma.
Jag fick Plopp av min kompis Jenny i våras, och hos mig kommer han att få stanna. I skrivandets stund väntar jag spänt på att han ska bli pappa, mer om det säger jag inte, utan det får ni se så småningom.

Klassning:
Rak: MSV
Krok: Lätt +2
Höjd: Ej Elit +1
Längd: Ej Elit +1


Ni får nöja er med de här tre tills vidare. Resten kommer inom kort.


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0