Natten-mot-Söndag...

Ja, då har vi hunnit avverka två tävlingsdagar, eller rättare sagt en tävlingsdag och en tävlingskväll. Vi "tjuvstartade" ju årets största kaninhoppningsarrangemang här uppe i Norrbotten med en liten kvällstävling i klasserna Elit krok, Elit höjd, och Ej Elit höjd.
Inga vidare resultat... Lana var trött, slö och iddes inte. Hon satt mest och glodde i banan, men gjorde däremot 3 jättefina försök på 70 cm i höjd. Vem vet, en dag kanske hon tar sitt personbästa, som i nuläget är 65 cm??

Korall debuterade höjd, tog sig över 50 cm, och gjorde 3 fina försök på 60 cm innan hon fick tacka för sig. Men en klart godkäns debut. =)

LÖRDAG

Festen kan börja!!! Varit lite övertaggad inför den här helgen, sovit alldeles för lite Fre-lör och var asgrinig lördag morgon. Men efter ett snack med min bästis<3 i tlfn var det bara att rycka upp sig och komma igen.
Krokbana, hade både Dida och Korall i lätt, plus att jag skulle hoppa Tildas fina "Qnut". Qnut är en härlig kille som jag tyckte väldigt mycket om, men tyvärr tyckte han om mig också, lite för mkt. 2+UT i första klassen, och i andra klassen överlät jag honom till Emilia... Jag luktade för mkt hona för att föra en hane som är "ensamt barn" hemma... ;-P

Korall hade lite för bråttom, vi var liksom inte alls synkade i första klassen. Slarvade, 2+1, for runt och sprattlade och morrade.. Kanske hade hon också sovit för lite???

Då gick Dida betydligt bättre: 0+1, hon bröt ut lite, men var ändå kanonfin om man jämför med hur Dida kan vara. Tog sin första pinne i krok!

I andra klassen hade Korall "tagit sig i kragen", 0+1 och sista pinnen upp till MSV kirrad. <3 Även Dida fick glänsa, 1+0, och knep sin andra pinne i krok.

Slutligen återstod Längdhopp Ej Elit för Korall. Hon har provat 1 gång tidigare, och gjorde då jättefina försök på 160, men fick ge sig. Idag flög hon över 160 cm i andra försöket, och tog första längdpinnen. Gjorde kanonfina försök på 190 cm, men där gick gränsen för idag.

Om jag har räknat rätt i mitt huvud så ligger båda mina duktiga små tjejer ganska bra till i cupen, så det ska verkligen bli superspännande imorrn! Ser helst att Korall tar pinne, då blir hon medel i rak också. Dida får gärna ta en hon också, men helst inte två. Då går hon upp, och jag tvivlar på att hon är mogen för MSV ännu...

Precis avslutat dagen med film tillsammans med 3 Västerbottningar som vi har inhysta här över helgen. Vi har Världens Bästa Grannklubb! Trevliga, roliga och underbara människor, allihop. <3

Nu blir det sängen. Tidigt upp imorrn.


Min finaste Dida i Lätt rak tidigare i sommar. <3


Min finaste Korall i Lätt Krok tidigare i sommar. <3

Hoppas någon lyckas fånga mina <3 på bild i helgen. =)


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0