Wihoo!!!

*YäY* Då har jag också fått mig en blogg... Eller rättare sagt, gjort mig en blogg.
Har ju tidigare bara bloggat för min Pownies räkning, i Dumles Dagbok, men den är ju så begränsad eftersom den bara ska handla om Dammie. (Inte så bara kanske, med tanke på tt han är den finaste, vackraste, sötaste, snällaste, underbaraste pownien i världen... ;-P)

Kände att jag ville ha någonstans att skriva om resten också, utanför livet med Dammie. Så här kommer ni alltså få läsa om min vardag, om nu någon finner det intressant.

Kajza heter jag då, född oktober 1986, fyller alltså 25 år inom en snar framtid. Har 2 systrar som jag delar både födelseår och födelsedag med, är med andra ord en komponent i en trillingkull. Den mittersta, om man ska vara noga. Min storasyster heter Hedda, och min lillasyster heter Malin.
Jag är en djurmänniska i själ och hjärta, har för tillfället 6 kaniner som jag tävlar i kaninhoppning, någonting som jag har sysslat med sedan 1998, då min väg för första gången korsades av dessa underbara, långörade varelser.
Jag är även aktiv inom ridsporten, äger en ponny vid namn Dumle tillsammans med syrrorna, och han är det absolut finaste jag har. Vidare så är jag aktiv som idéell instruktör vid Bodens Ridklubb sedan ca 7 år tillbaka, är för närvarande ledare till 3 stycken ponnygrupper per vecka. Det är någonting som jag trivs oerhört bra med, jag tycker att det är roligt att få dela med mig av det som jag en gång har fått lära mig, och jag finner egen inspiration i mina ridelever.

Tidigare så red och skötte jag en underbar Tinker-valack vid namn Gibson, han är verkligen en häst på miljonen. <3 Gör inhopp då och då även nu, som hns extramatte, men är nog mest "bara" ridskoleryttare. Bland våra underbart fina ridskolehästar älskar jag allihop, men några av dem får av diverse anledningar större guldhjärtan av mig. Kan nämna Harry som en av dem, en ponny-kille med humor. Vidare har vi Lina, ett litet sto med ett hjärta av renaste guld, och bland de stora skolhästarna är en herre vid namn Svante en häst som jag gärna rider så ofta och mycket jag bara kan.

Det var lite om mig och mitt liv just för stunden.


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0