4/10 2011

Att blogga med stora mellanrum kan verka lite småtrisst, men det är det som bjuds just nu, så håll till godo...
Har varit på språng hela helgen, så jag har inte hunnit sitta vid datorn så mycket alls...

På lördagen hade jag stalljour på ridklubben. Händer inte så ofta, men ibland. Det gick både fort och smärtfritt, tack vare att vi var fler än 2 pers, och att Usekt hade skötarutbildning på eftermiddagen och hjälpte till. Tack tjejer, vad duktiga ni var.

Efter stalljourwen burnade jag iväg på kaninhoppningstävling, kom i lagom tid för att parkera vid domarbordet och döma dagens sista klass - Höjdhopp Elit. Efter en hård strid fick jag äran att dela ut certet till Matilda och Zlatan - Grattis!! Efter en liten omhoppning stod det klart att Cecilia med Bärnad knep andraplatsen, och trea i klassen blev Maria med sin otroligt fina Casper. Grattis till er också, samt till övriga duktiga ekipage under tävlingsdagen. Stort Tack till Anders, Cecilia, Linnea och Wilma för att ni förde mina långörade <3 när jag inte själv kunde närvara.

Igår anmälde jag till SM, och till helgen blir det tävling - Inomhus, just inför SM. Ska bli jättekul, jag hoppas att min dam fortsätter vara på topp. Även om hon inte kommer kunna mäta sig med de riktigt duktiga kaninerna, så kommer hon ändå att göra sitt bästa, och jag är så stolt över henne.

Lördagen fortsatte med barnvaktande. Hans mor och far var bortresta, skulle komma hem söndag kväll. Så vi åkte hem till honom, där hans bröder hade fest. Kändes lite smått skumt, att vara på fest men samtidigt inte delaktig. De skötte sig iallafall mycket bra, även om det blev mycket sprit. De såg efter hemmet och tog hand om Lillebror på bästa sätt, och det vill jag absolut ge dem en eloge för. Dom är stora nu. Vuxna. Tänk vad tiden går fort... <3
"Barnet" somnade kring halv tolv, själv satt jag uppe till klockan två. Plockade undan lite och pratade lite med pojkarna. Slocknade sen i stora sängen, och vaknade framemot 11 på söndag förmiddag. Då hade Lillen varit vaken sedan åtta, matat kaninerna, katterna och gått ut med hunden, samt plockat upp i sitt rum och ur sängen. DUKTIGT! Han börjar bli stor han också, snart behövs jag väl inte längre där heller. Man får ta vara på tiden medan man kan... <3

Söndagen blev lite halv-slö- Gjorde ungefär ingenting, förutom lagade mat och poppade popcorn och såg på TV.
Åkte hem kring åtta, tog hand om långöronen och gick och la mig.

Måndagen blev en dag i hästens tecken. Åkte iväg till stallet, tog hand om Dumle och tappade min tomma och ganska värdelösa tändare, förmodligen när jag mockade hagen. Måste leta efter den, där kan den ju inte ligga och skräpa...
Åkte till ridklubben, hade läxläsning. Igår var det hela 5 stycken som ville vara med - Det gillar vi!!! Dock gillar vi inte när dom har tyska och spanska-läxa, för det kan inte jag... ;-P
Tog en liten mysig höstprommis med Lina. Hon var pigg och lite hoppig, men snäll som vanligt ändå. Tycker så mycket om den där ponnyn, hon har ett hjärta av guld. <3

Avslutade dagen med ett avsnitt av "Det Okända", och sen en extremt lång promenad med Hedda, Elvis och Lia. Sen hem, sticka klart mössan och sova.

Sov ganska länge idag, ska strax iväg till stallet och fodra + fixa Dammie, innan jag drar iväg till Ridklubben och har lektioner.


Bjuder idag på en gammal bild på världens bästa svart-skäck. Sov i ro lilla Inka-gumman.
Jag saknar dig.


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0