Dissar vädergudarna...

Tror att jag aktivt ska börja dissa dåligt väder. Bara demonstrativt titta åt ett annat håll när det börjar regna osv. ;-P
Ne, men seriöst, jag blir lite smått irriterad och less när det pissar från himlen hela tiden. När man inte kan vara ute utan att antingen bli blöt och kall eller behöva ha flera lager kläder så man ser ut som en michelingubbe från 90-talet.

Vill ha SNÖ, och sådär en 10 till 15 minusgrader. Då räcker det med rejäla skor, mössa, vantar, täckisar och antingen EN tjockare jacka eller en lite tjockare tröja och en tunnare jacka. Och ev en halsduk om man gillar att ha det.
När jag var yngre gillade jag inte att ha halsduk, kändes som om man ströp sig själv långsamt, men på äldre dar har jag faktiskt lärt mig uppskatta det. =)

Så kom igen nu, ge mig minusgrader och snö istället för regn, så jag kan gå ut och göra nått... *suck*


Såhär glad var jag när jag var funktionär på framhoppningen på senaste Miniklubbtävlingen.

 


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0