SM-Resan!!!

ÄNTLIGEN HEMMA!!
Tåget inkom till Boden C klockan 11.55 imorse, dvs nästan 1 timma och 50 minuter sent. Hemvägen kändes otroligt dryg, speciellt de sista timmarna, då var man riktigt less.
Men även om det kändes skönt att komma hem igen, så kan jag bara summera helgen med ett ord - GRYM!!!! <3

Eller, jag kanske ska summera helgen med ett "Herregud" istället, för det har varit min standradfras ända sedan jag parkerade rumpan på en stol bredvid SM-banan på lördag morgon och det första ekipaget i krokig bana fick startsignal.

Herregud...
... Vilka grymma kaniner det finns i vårt avlånga land!!
... Vilka otroligt fina kaniner vi har här uppe i Norr och Västerbotten!!
... Vad nervös man kan vara inför sitt egna och andras lopp!!

Om jag var nervös? Svar: JA!!
Hade startnummer 83 i bana, vilket innebar att jag hade ganska mycket tid på mig att vara hispig och nervös. Hade helst velat ha ett tidigt startnummer så man hade fått göra bort det.
Lana var ganska taggad faktiskt. Hoppade fint, räckte inte riktigt ända fram på några hinder, vägrade hoppa muren, och for runt ganska mycket. Det sistnämnda var mitt fel, hon kände att jag var nervös och otydlig, och stundvis en aning stressad. 5 fel i bana o ett i korr = 6 fel i omgång 1.
Bara att stressa ner och börja ladda inför omgång 2. Gick otroligt mycket bättre, jag var lugnare, och Lana mer fokuserad. Trots att andra banan innehöll fler svårigheter än första, skärpte hon upp sig och presterade bättre, 4 fel i bana och 1 i korr = 5 fel.
Alltså 11 fel totalt. Det räckte inte till final tyvärr, men jag är otroligt nöjd ändå! Hon brunstade inte, utan gick på och HOPPADE verkligen. Helt klart en av hennes bättre helger.
Vi deltog inte i höjdhoppet, eftersom det inte är en av hennes starkare grenar. Vi sparar oss till Längd-SM till våren istället, då ska hon få skina, min skatt.

Hela dagen har jag försökt summera helgen och alla upptåg på sidan om kaninhoppningen, för att kunna skriva ner vår oförglömliga, helgalna SM-resa till allmän beskådning. Men tyvärr - Jag måste få skissa på det ett tag till. Även om vi bara har varit borta över helgen, så har det varit 3 MKT innehållsrika dagar, så det blir en historia för sig. När jag har hunnit landa lite mer, och fått sova ut så att min hjärna börjar fungera hjälpligt igen, så återkommer jag. Lovar...


Älskade lilla gumman min - TACK för en superrolig helg. TACK för att du finns, och TACK för att du sprider ljus i mitt liv i varje andetag.
Jag älskar dig, Snöflingans Lenana. <3


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0