13/9 2011

Hela den här dagen har gått fort, fort... Jag höll på att försvoa mig imorse, var bara att kasta sig upp ur sängen, hoppa i braxorna, springa förbi kylen och sen brumma iväg till stallet.
Vill gärna ha gott om tid på mig innan lektion, för att hinna göra iordning hästen osv. Svante var idag väldigt missnöjd över att behöva vara inne själv, medans hans kalaspingla gick kvar ute i hagen och var missnöjd över att behöva vara ute själv. Dom är som söta, dom där två.

Det blev ett ganska bra ridpass, trots att det stundvis kändes helt åt h-vete. Bara det där att sitta på en STOR häst som tar STORA steg. Rida lätt sakta, inte som om man satt på lill-Dammie. <3 Men när man väl bankat in takten igen kändes det lite som att komma hem, faktiskt.
Älskar den där hästen. Han må vara sur och grinig, men bakom den fasaden klappar nog ett litet osäkert hjärta. Dock är hans ego enormt, så det tar nog en stund innan man hittar dit. Ridmässigt är han en oslipad diamant, man får slipa lite, lite varje gång man sitter upp, men för varje gång känns det bättre och bättre. Jag är nöjd, och det är förhoppningsvis han också. <3

Hade en ponnylektion ikväll. Mina härliga tisdags-brudar överraskade mig totalt - ALLA red barbacka. Annars brukar man få tvinga dem. Dessutom tog en av brudarna tjuren vid hornet och provade galoppera utan sadel för första gången, och hon gjorde det kalasbra!! DET, mina vänner, är anledningen till att jag står och plågar kropp och röst i ridhuset 4 timmar varje vecka. Varje framsteg, elever som åker hem stolta och glada efter ridlektionen - Det värmer i höstmörkret!!! <3

Hann bara hem från stallet ikväll innan det blev dags för nästa äventyr. Hedda hittade sin Monnie lite hängig och dålig i buren i eftermiddag, så vi fick åka in akut till Djursjukhuset. Nyss hemkommen därifrån, Monnie-Monster har fått lite vätska och ska sova sängen hos Hedda inatt. Dessvärre så börjar hon jobba tidigt imorrn, så då ställer hon in honom till mig. I en bur, aldrig att jag skulle ha den kaninen i sängen, oavsett hur matt och hängig han är. Jag vill ha alla kroppsdelar kvar, Tack!

Orkar inga bilder idag, ska leta fram nått gammalt och dammigt till imorrn...

Nu: Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0