14/9 2011

Dagen idag blev relativt lugn. Varit "barnvakt" åt en skitsur och frustrerad Monnie som inte fick komma ut i buren igen förrän ikväll.

Sen iväg och fixa Dammie. Han, Fia och Gromit fick vara ute några timmar idag. Skönt att han är en tålig liten kille med lite päls. Han dör inte av att bli lite blöt. ;-P

Åkte till ridklubben, och där möttes jag av en underlig syn. Någon hade burit ut tvättmaskinen???
När jag gick in kände jag röklukt, träffade på Kicki som berättade för mig att tvättmaskinen börjat brinna.
Som tur är så var det mitt på dagen, inga hästar inne, folk i närheten och brandkåren snabbt på plats. Vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt om det vore på kvällstid, stallet fyllt med elever och hästar, eller kanske natte-tid, dvs ingen där...
Nej, usch, nu byter vi ämne.

Varit och sprungit lite med Lana idag. Hon brunstar. INTE KUL!!! Hon springer ju visserligen ändå, men så fort man petar på henne så lägger hon upp sig. Hoppas verkligen det ger sig innan SM!!! Annars fick man iallafall en ganska trevlig resa genom hela Sverige, helt i onödan. ;-P


Hittade en bild på världens sötaste valp - Schandarms Tummelisa, kallad "Lia" till vardags. Hon har nu hunnit bli 2½ år, världens bästa... <3


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0