15/9 2011

Även torsdagen blev lugn och behaglig. Var och släppte ut hästarna på morgonen. "Fölis" var otålig, puttade omkull Hedda och hoppade över vattenpölarna på väg ut... Är det slut på hans "snälla dagar" nu måntro?

Åkte hem, tog en PN på några timmar tillsammans med Världens Bästa Vovve. Sen iväg till Anders. Vi spelade lite Sims, sen kom han på att han ville följa med mig till stallet, så då åkte vi dit. Han fick leda in Tjalle (jag gick bredvid som support, men det hade nog inte behövts egentligen, för han är ganska duktig med djur, både stora och små.) och borsta lite på Dumle, sen var han nöjd.

Ägnat resten av kvällen åt långöronen. Mina kära systrar hade varit gulliga och släppt ut Lana samtidigt som de släppt ut sina egna, så de hr fått vara ute hela eftermiddagen. De hade hi-life i hagen, och hon var gode trött när jag tog in henne från hagen. Dessutom var hon lite blöt och lerig, måste dränera bort lite vatten ur deras hage...

Just nu längtar jag faktiskt efter vinter, snö och is. Det är så mycket bättre än vatten och lera. Jag vill rida barbacka i knädjup snö, det är min bästa vinterupplevelse... <3

Är sjukt taggad inför SM. Måste försök tagga igång Lana lite också. Inte roligt när hon bara brunstar! Funderar på om hon ska få följa med till stallet någon dag, och springa lite inne eller kanske i ridhuset? Vi får se.



Världens Bästa Lana!
Om du bara visste, min fyrbenta, långörade lilla Älskling, hur mycket du betyder för mig, och hur oerhört stolt jag är över dig.
Du är ingen ungdom längre, men jag hoppas och tror att jag får behålla dig några år till. Du har gett mig så oerhört mycket genom åren. Inte bara en underbar liten dotter, utan även inspiration, glädje och kraft att fortsätta. Oavsett vilka kaniner som kommer att korsa min väg under mitt liv, så kommer du alltid att ha en speciell plats i hjärtat. Jag älskar dig, mer än någon kan förstå...


Älskade, underbara du...


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0