28/9 2011

Hejsan hoppsan. Här har minsann statistiken skjutit i höjden bara sen igår. Kul, eller nå. Inte för att jag satsar på att få hundra miljoner läsare, jag skriver ju mest för mig själv och om det som betyder ngt i mitt liv, men det är ju lite kul att det ändå är någon som läser skiten. ;-P

Imorse hade vi lite mys-morgon i stallet. Det har varit minusgrader inatt, så det var kyligt men klart när jag tog min C-I och burnade iväg. kallt blev det om både nog och händer, men det tar ju ändå inte så lång tid att köra, lite härdad måste man ju bli.
Idag tog jag faktiskt på mig min stickade mys-tröja för första gången för säsongen. Den är grå och ruskigt ful, men väldigt varm och mysig.
Till den hr jag ju nu tillverkat världens fulaste halsduk, och håller på med en mössa som matchar den någorlunda iallafall. Kommer vara så extremt ful hela vintern, så alla mina vänner kommer säga upp bekantskapen med mig.
Men vad gör det, så länge man håller sig varm?? Dessutom kan jag nog vara säker på att få behålla grejjorna, vem f*n vill sno så fula grejjor, som alla ändå vet tillhör mig? Ingen.

Hästarna var sådär lite halv-sömniga imorse. Det är skönt, då är dom lugna och behagliga att hantera. Hatar att komma dit och det kanske blåser och dom stressar i sig maten för att dom vill ut etc. Nej, en lugn start på dagen vill man ha.

Fia var jätteskojjig imorse. Av någon anledning var hon lite sur på Dumle. Hon gick och grälade på honom hela vägen ut till hagen (ja, vi leder dem två och två...) och sen när jag släppte dem jagade hon iväg honom så att han fick äta frukost med Tjalle... Annars brukar Dumle alltid få ett litet hörn av hennes hög. Nu ikväll var det tvärt om, då var det mörkt, blött och halt i leran, så vi tog dem en och en. Då ville Fia knappt gå utan att Dumle gick nästan bredvid. Sen när hon kom in i stallet ställde hon sig och brunst-kissade på gången innan hon kunde gå in i boxen. Knas-Fia!!!

Haft lektioner idag, 2 stycken. Min första hopplektion för terminen, med duktiga ponnyer och ryttare. Behöver jag nämna att det gick kalasbra för allihop? Det är alltid roligt när det går bra, jag älskar att åka därifrån och vara stolt i själ och hjärta över mina duktiga elever och "mina" duktiga ponnyer. Som jag sagt tidigare, dom är guld värda!

Nu ska jag ut och natta långöron, sen blir det sängen. Är ganska trött och har lite ont i huvudet, så det ska bli skönt att få skalla kudden i några timmar.


Kolla, hittade en bild som jag hade förträngt att jag hade... Den har några år på nacken, ser man bland annat på att jag har de gamla glasögonen, och den där tröjan har jag inget riktigt minne av heller... Ajja, minst 2½ år sedan iallafall...


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0