Onsdagen...

Onsdagen gick i hästens tecken. Klev upp attans tidigt och for och släppte ut hästarna. Morgonens pärla var för en gångs skull Cazphian, som måste ha haft en extremt bra dag.
Ska erkänna att jag faktiskt är lite rädd för honom, han är lite... stor och bufflig, och ser sig inte alltid för... Dessutom har han dille på att tugga på saker, så man kan få sig ett tjuvnyp ibland, om man inte passar sig...
Men igår morse var han en riktig gentleman! Försökte inte tugga i sig grimma och grimskaft, gick "fot" hela vägen ut, och när jag släppte honom i hagen sprang han inte iväg som en vildhäst, utan stod kvar och ville bli kliad i pannan!?! Fina killen... <3

På kvällen hade jag två ridlektioner, duktiga elever och ponnyer. =)
Efter det så mötte jag Ylva i Lilla Stallet, för vi skulle ut och rida. Det hade hunnit bli lite tråkigt väder, så vi tänkte bara ta en kort barbackatur. Slutade med att vi var borta nästan 1½ timma, skritt + trav Dumlerundan, därefter fortsatte vi och skrittade genom bostadsområdena, och sen skritt + lite trav runt bränslan. Hade gärna ridit en stund till, men det började bli mörkt och vi hade inga reflexer, så det får nog bli en annan gång.


Min älskade Dumle-pownie. <3


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0