Söndag

Uppe med tuppen imorse, var och släppte ut alla <3 på ridklubben. Gick snabbare och smidigare än förväntat.
Därefter stressa hem, slänga i sig en andra frukost, packa kaniner och dra iväg.

Vi hade en liten mysig tävling på Mikkelsgården, med Mini, Lätt och MSV rak samt Längdhopp Ej Elit.
Korall debuterade Medel, 7 fel i grunden. Hon var ofokuserad och slarvig, men jag är nöjd ändå. Hon sprang på själv och backade inte av för att hindrena var högre. Bara att träna vidare.
Sen hoppade hon 180 cm i längdhopp, och tog sin andra pinne. Bara en kvar till Elit nu. <3 Dock tycker jag att hon är smått jobbig att föra i längden, ör hon vill gärna komma snett in på hindret, och då hindrar jag henne för att jag tror att hon ska springa förbi. Jag måste börja backa av och låta henne göra jobbet, då tror jag att det kan gå bättre.

Dida gjorde två kanonlopp i lätt, 0+0, en andraplats och MSV-klassning. Helt enligt planen. Hon var extremt lugn och trevlig att föra idag, bröt ut några få gånger bara, hoppade flera hinder i följd i alldeles lagom tempo.

Nästa helg blir det mer tävling, och då är jag i valet och kvalet... Både rak och krok, Tänkte inte starta Dida i raken, utan fokusera på att hon ska få ta sista pinnen i krok lätt istället. Planen är att debutera medel i krok innan vi debuterar medel i rak, då hon går mycket bättre när hon inte kan springa på som en galning.
Korall ska tävla både rak och krok, och göra ett nytt försök o höjden. =)

 
Korall hoppade längd för första gången i somras. Rev då ut sig på 160 cm, och har sen dess hoppat 2 ggr till, och tagit pinne på båda. Hon lär sig fort, min älskling. <3

Nu blir det snarklådan. Ska jobba i stallet imorrn. =)


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0