Tre Kronor

När jag var liten, eller typ 10 år iallafall, gick en otroligt bra såpa på Tv4. Då fick man bara kolla på den om Mormor var med (Hennes favoritserie...) eller om mamma inte var hemma (Pappa hade inte samma åsikter om vad som var skadligt för barn att kolla på, han var iallafall inte särskilt brydd... *fniss*).

Nu, när man har vuxit upp och blivit stor och förståndig, tycker man ff att det är en bra serie. Kom över alla avsnitten för något år sedan, och har sedan dess fördrivit dötid med att glo på en av förra seklets bästa såpor:

TRE KRONOR!

Vad säger ni om Reine till exempel?


Han är så jäkla bra. De olika uttrycken han använder sig av, och hans sätt att vara mot folk, gör att ingen, inte ens hans anställda, tar honom på allvar! ;-P

Eller varför inte flukta på Mälarvikens egen galning: Sten Frisk!

När jag var liten tyckte jag att han var världens läskigaste människa. Från början var han bara en läskig figur som förföljde sin X-fru, men några säsonger senare dök han upp igen, påstod sig ha blivit frälst och blivit Pastor för framgångskyrkan. Sevärt!!

Finns en hel del scener som är värda att minnas. Bland andra bussolyckan:

Fick tyvärr aldrig se det avsnittet när jag var liten, men nu när jag är vuxen får jag titta hur mycket jag vill... Tycker det är oerhört välgjort och sorgligt...

Talangjakten som hölls på Tre Kronor kan jag se hur många ggr som helst...




*fniss* Nu ska jag återgå till mitt Tre Kronor-nördande... Ska försök sova också, upp och göra morgon i stallet imorrn...

Följ min blogg med Bloglovin

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0