Tiiisdag!!

En helt okay Tisdag börjar gå mot sitt slut... Känner mig fortfarande en aning slut i huvudet efter helgen, men OJ, så KUL det var!!
 
Kanske ska ge er ett litet referat från helgen:
 
Lördag:
Hade ju bara Dida med mig denna dag, eftersom jag inte äger så många fler kaniner. Korall är ju fortfarande mammaledig, och inga Elitklasser = Lana får stanna hemma.
 
Dida har varit en riktig liten surkorv i några veckor. Första riktiga brunsten, och när Pyttan gick och fick barn fick Dida nån knäpp och ville också = stort bo och vaktig kanin!
I bangrenarna är vi inte riktigt 100 - Hon virrar runt och vet inte vart hon ska - Söker inga hinder själv heller, utan lägger all energi på att springa, springa och springa. Så inga placeringar, men jag är ändå nöjd över att vi faktiskt tog oss i mål i klass 2, även om vi hade X antal korrigeringsfel...
 
Höjdhoppet däremot, har ju Dida visat att hon bemästrar. Klarade 40, 50 och 60 i första försöket, 70 cm i andra försöket, och efter 3 fina försök på 80 stod hon som segrare. Därmed tog hon även sin sista pinne, och Elitklassning i höjd! NU TAGGAR VI SM!!!
 
Söndag:
Lana fick vara med och hoppa Elit, och tanten kan om tanten vill. 3+4 i första klassen, inte fy skam för att vara Lana. I andra klassen var hon tröttare, hoppade inte riktigt nog högt, och drog med sig 5 bommar. Ingen final med andra ord.
 
Dida var fortfarande sur och ofokuserad. 2 fel i bana och 2 i korr i första klassens grundomgång 0 Ingen final. i andra klassen var hon mer med på noterna, 1 fel i bana och 1 i korr i både grund och final. 
 
Längdhoppet gick mycket bättre än första gången - Då hon mellanlandade i hindret emellanåt. Nu gick hon rakt, hoppade med god marginal över 80 cm, 120 cm och 160 cm. Därefter längning till 2 meter, och då åkte sista bommen med i alla 3 försöken. Delad seger med Wilma och Humlan. Grattis!
 
På lördagskvällen hade vi lite stallhäng med kaninhoppningstjejerna. Jag red min lilla Prinsessa, Genua, och det var riktigt kul! Jag har ju inte ridit en "riktig" häst på hur länge som helst. Kändes kul, även om hon var både seg och stel, men det kan man nog råda bot på, med lite träning. <3
 


 
Avslutar inlägget med 3 bilder på mina finaste töser. <3

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0