Bäbisar!!

Gick ut till kaninerna och skulle kika till våra dräktiga honor, och upptäckte då att Ubbah faktiskt hade levererat sina!
Eller, jag tror inte att hon var färdig, för eftersom det är hennes fjärde kull så är hon ju en van mamma, och hon brukar alltid vara noggrann med att täcka över och bädda ordentligt, och när jag kom och kände efter så var boet öppet. Så det kan ju hända att det kommer nån unge till, jag kunde räkna till 5 st små "Ubb-Addar" i boet iallafall.
 
Nu är det bara Dida kvar som ska ha, och hon är beräknad på Lördag. Ska bli jättespännande att se hur det går för henne, det är ju hennes första kull. Som tur är så är hon inte lika stor som Ubbah, så jag hoppas på 2-3 bäbisar, så hon inte behöver slita ihjäl sig såhär allra första gången.
 
Har ju inga bilder på de aktuella bäbisarna, så därför bjuder jag på repriser från tidigare kullar.
Kampkullen 2½ veckor gamla på första bilden, och den andra bilden förestället min alldeles egen lilla Korall, när hon var 4½ veckor gammal. <3
 
Visst är det härligt med bäbisar??

 

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0