Dagen.

Blev lite omkastade planer, eftersom buss-chauffören satt i sina egna tankar och inte stannade där man kliver av när man ska till Lilla Stallet, så fick jag åka med till Ridklubben istället... Gjorde ju inte så mycket, men det hade känts lite lugnare att få göra bort Dumle först...
 
Iallafall, så har jag ridit ett pass på Hubbe idag. Jobbade mycket övergångar, och han var faktiskt ganska lat i skritt och trav - Fick använda mycket skänkel (man behöver annars inte alls behöva använda mycket skänkel, han är väldigt lyhörd) och påminna honom både en och två gånger om att vi skulle jobba, inte bara lufsa omkring. Jobbade även några galoppfattningar, och då blev han enbart springig, bockade massa och tröttade ut sig själv - Vilket i sin tur ledde till att han blev trött och tjurig. Började försöka komma undan och springa ner till grinden, så då blev det lite lydnadsträning igen. Galopp från punkt A till punkt B, utan att han skulle bocka iväg, strunta totalt i mig och dra till grinden. Och hör och häpna - Det fungerade klockrent efter bara några varv, så det tar sig!!
 
Red i kanske 45 minuter, han blev jätteflåsig och svettig, så vi skrittade av en bra stund innan vi gick in i stallet igen.
Finaste. <3
 
Sen hade Cecilia lite dramatik på sin uteritt, så jag fick springa ner till Travstallen och hämta hem hennes grupp med ponnyer och låta dem skritta en stund i ridhuset, innan jag till slut kunde bege mig mot Lilla Stallet och pussa på Dumle-gubben. <3
 
Nu känner jag mig lagom färdig, trött i kroppen, så det blir nog en dusch och sen tidig kväll. Har alldeles precis nyss varit ute och pussat kaninerna godnatt och gett dem kvällsmaten. Inte långt kvar tills det blir bäbisar nu! *Wiiie*



Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0