Fin-fjordingen!

Aktivera Fjording stod ju på "to-do-listan" idag, och nu är det gjort. =)
 
Eftersom Hubbe inte har gått sen före påskhelgen, så visste jag inte hur pigg och glad han var, och därför bestämde jag mig för att longera honom idag.
Vilket faktiskt gick jättebra! Han var ganska pigg till en början, ville mest trava, och "älgade på" ganska ordentligt. Men efter några varv lugnade han sig, och jag kunde börja jobba lite tempoväxlingar med honom. Duktig kille!
Däremot blev han fort trött, efter bara 10 minuters trav flåsade han rejält, så vi fick ta en skritt-paus. När han blev trött började han även tjorva lite, ville inte trava mer och försökte hela tiden gå in mot mig i mitten. men när vi väl rett ut den lilla vilje-kampen, och han fått trava ytterligare något varv, så avslutade vi och skrittade av.
 
Nöjd och glad Hubbe-gubbe efter dagens arbete!
Imorrn tänkte jag skritta ut lite med honom. Få se om han blir nå piggare med ryttare på ryggen. 
Fin-killen! <3



Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0