Söndag!

Var och släppte ut hästarna imorse, och sen gick jag och la mig igen. Råkade sova liiite för länge, klev inte upp förrän halv 2. Tur att det är söndag, och inte så mycket på agendan...
 
(haha, så beiga bilder, det är fasen inte lätt alla gånger när man har stor mobil, små händer och en pigg pownie som inte vill stå stilla...)
 
Idag har jag ridit Hubbe en sväng. Min plan var egentligen att ta mig ut i skogen, men han hade lite hyss för sig och tyckte tydligen det var "läskigt" att gå själv (Jag red ut själv flera gånger när han var nym, och då gick det helt okay...) och dessutom var han lite "orolig i mössan", så vi gick till paddocken istället, och tränade lite stopp och gå.
Som sagt, lite "orolig i mössan" och en aning på tårna till en början, men efter en stund så slappnade han av och var riktigt koncentrerad. Gjorde några övergångar skritt-trav-skritt också, samt fortsatte jobba halter när han blev för på, och helt plötsligt hade jag ingenting i handen, och en ponny som lyssnade endast på sitsen. DUKTIG!!
Han blev faktiskt trött av det lilla jobbet, speciellt efter traven. och eftersom han lätt hetsar upp sig och blir tjurig när han blir trött, så valde jag att avsluta när det gick som bäst. Ställa krav hinner jag göra iallafall, idag kändes det viktigare att avsluta medan det fortfarande var positivt och roligt. =)

Hittade Maria utanför stallet, hon och Rebecca skulle gå hem med Dumle efter dagens ridlektion. Hon var MKT bättre på att fota än vad jag var. Eller vad säger ni??
Fin, positiv och duktig häst!! (Och ja, jag hade alldeles för mycket kläder på mig....)

Nu har jag precis varit ute och matat kaninerna, och ska alldeles strax hoppa i duschen! Tidig kväll ikväll, för jag är supertrött!



Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0