Vissa Människor...

Halleluja, idag har jag kommit på hur Människan fungerar i Dagens Samhälle. Och det var inte en trevlig upptäckt, tvärt om.
 
Idag handlar det definitivt inte om att alla har sitt liv, som de lägger ner tid och energi på att få ihop. 
Det handlar mer om att sitta och ha synpunkter på vad alla andra gör, (och inte gör), samt klanka ner på andras åsikter, bland annat.
Och, om ni inte förstod det, så sker ju detta, självklart, genom ett forum på internet. Så de som pysslar med denna synnerligen osynda, och tidsödslande hobby, känner sällan varandra, eller varandras liv. De har varken gått på samma mark, tittat med varandras ögon, och har egentligen mycket liten insikt i vad de egentligen håller på att argumentera för (eller emot.). 
Och, inte nog med det, så finns det även en kategori till, som inte lägger sig i, utan istället står på sidan om och tycker, fast tycker i tysthet. Det kan jag väl tänka mig är lite lugnare, för då slipper man ju få negativa kommentarer.
 
Min önskan vore, att alla skötte sitt och sket i vad alla andra gör. Att man skulle kunna respektera att någon annan har en annan åsikt, har ett annat sätt att göra saker och ting på. Tänk så mycket lättare allting skulle bli då, för alla parter.
 
 
Det finaste jag har. <3

 
 

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0