Helgen över...

Sådärja, då var helgen över för denna gång... Lördagen bjöd först på hoppträning, inte för mig, men för min pownie. han och Emilia hoppade för Kicki, och det gick bra. =)
Sen på kvällen åkte jag och hedda till stallet och drog ut två av ridskolans ponnyer i skogen. Mycket galopp blev det, precis vad pownisarna behövde. Springa av sig, och samtidigt jobba upp lite flås. Jag satt på harry, och han blev lite sur när han blev trött, och gjorde diverse försök att bli av med mig. Bockade och sparkade bakut, men inte värre än att man bara kan småle år honom. Fina lilla pownie.
 
Igår var det kaninhoppning för hela slanten, och Dida skötte sig otroligt mycket bättre än hon brukar. Vi har oftast jättemycket problem med kommunikationen i krokbana, hon söker inte hindrena själv, utan springer förbi och vi får typ 100 korrigeringar. Men igår var hon riktigt fin, hoppade hindrena jag styrde mot, sprang på i ett lugnt tempo, och vi fick väldigt få korrigeringar. Skönt, hoppas det börjar lossna nu. =)
 
Idag ska jag ut och rida i skogen på min fina Dumle-pownie. Mysigt, särskilt med tanke på att det snöar, och är ganska lagom kallt ute. Ääääälska sånna vinterdagar. <3
 
Pownie. <3

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0