Helt färdig.

Puh, så var ännu en stallkväll till ända.
 
Jag hade rätt, Fredagen blev sååå mycket bättre än Torsdagen. Halleluja, blir nästan helt euforisk av att hålla lektioner. Love it <3
 
Mina småtjejer i första gruppen fick ta stigbyglarna för första gången - Så himla duktiga, och roligt hade vi också!!
 
Andra gruppen fick träna övergångar - Och här sken våra ponnysar som de stjärnor de faktiskt är! Underbart duktiga, allihopa!!
 
Tredje gruppen fick rida lite böjda spår, serpentiner, på stora volerna, mkt trav och mkt galopp. Hästarna blev lite taggade emellanåt, och eleverna var nog rejält trötta mot sluten.
 
Slutligen, min "tantgrupp", som fick träna galoppfattningar. Gud vilka fina hästar vi har, och oj, vilka framsteg vissa av eleverna har gjort på bara en termin! 
 
Själv är jag helt slut i både ben och rygg efter en kväll i ridhuset, men det är det verkligen värt! Jag älskar att ha lektioner, helt enkelt.
 
Ikväll har finaste "lilla" Billy kommit hem från Umeå, och han ska ha penicillin morgon och kväll. Mitt ansvar i helgen, så imorrn blir det tidig uppstigning och iväg och se till så att det stora hjärtat har det bra.
 
Gammal bild, på en av mina tidigare grupper. En av många, för jag har nog hunnit avverka varenda ponnyelev på hela ridskolan nu... Eller, på söndag kväll, när jag varit och gästspelat på lektionerna där, så har jag nog haft alla. =)

Natti på er, alla hästälskare. <3


Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0