Pownie VS. Hezt

Rubriken säger sitt.
 
Fördelen med ponnyer är att dom är små, kvicka, busiga och oftast lite småroliga.
Dvs, om du, som jag, är kort, har barnasinnet kvar, eller om du är lite hästrädd...
 
Fördelen med stora hästar är att dom har långa ben, är i allmänhet mer väluppfostrade, och är lättare att sitta ner på i traven.
Dvs, om du är lång och har vuxit ur ponnyerna, är över 18 år och är intresserad av att tävla, eller vill ha en lättsam kompis.
 
Haha, jag, som alltid har sett mig som en ponnymänniska, som äger en B-ponny och hellre rider ponny istället för häst om tillfälle ges.
Nu är jag faktiskt lite ridsugen... Sugen på att rida en HÄST, inte en ponny. Bara för att se hur h*n är... Hoppas, hoppas, hoppas, att jag får tillfälle att göra det inom de närmaste veckorna...
 
Meeen, ni vet ju sen tidigare, att trots att jag oftast tjatar om mina pownie-kompisar, och oftast rider på pownisar, så har jag ju faktiskt 2 stycken stora hästar i mitt hjärta...
 

Finaste Genua, och klokaste Svante
Och sen tycker jag ju om resten också, alla är fina på sitt lilla vis...

Och, inte att förglömma - Pownisar är ju också hästar, bara lite mindre... <3



Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0