Beautiful Curls

Ja, här kommer då ett hår-relaterat inlägg igen då.
Nämnde ju tidigare att jag har experimenterat lite med håret. Eftersom jag är lite noga med det, så använder jag ju inga stylingprodukter eller så, och naturligtvis ingen värmestyling heller...
Surfade runt på YT häromdagen och hittade några tutorials om hur man lockar håret utan värme, och har nu provat de 2 som jag gillade bäst.
 
I förrgår försökte jag mig på sk. Sock Curls, man rullar helt enkelt upp fuktigt hår på strumpor, säkrar med en knut, och lägger sig och sover med dem. Såhär:
 
 
Den andra metoden som jag försökte mig på, heter på engelska typ "Cocoon-curls", eller kallas det iallafall. Vet inte vad det heter på Svenska dock, men man skapar iallafall små Kononger av sitt hår, som man sover med och släpper ut på morgonen.
Såhär ser det ut:
 
Eftersom jag nu provat bägge två, så ska jag då försöka utvädera det för er.
 
Båda två är i princip lika lätta att göra, men den med sockarna behöver man ju sockar till, medan till "Cocoon-curlsen" behöver man inga andra hjälpmedel än sitt hår och sina fingrar.
Sock-lockarna var liiite behagligare att sova med, och kändes säkrare. Kokongerna kändes som om de skulle gå upp vilken sekund som helst, vilket dom dock inte gjorde, men när man tänker på det hela tiden så spänner man sig och det blir svårt att sova. 
Resultatet av sock-lockarna kändes bättre, då Kokongernas lockar blev väldigt "Hårda" och "uppdragna", blev sockarnas lockar lite mjukare och föll bättre på en gång, utan att man drog i dem.
Konongerna ger ju mest lockar på sidorna, medan sockarna kan sättas nästan upp i hårbotten om man vill ha lite mer volym närmare hårbotten, vilket jag som har väldigt platt hår föredrar.
 
Öppet för mer experiment - Jag tror att jag hade för blött hår båda gångerna, även fast jag försökte få det så torrt som möjligt. 
Dessutom höll ingen av dem så jättelänge, så jag antar att man måste spraya fast lockarna med någon bra hårspray. (Vilket jag inte har, eftersom jag inte gillar att använda sånt i mitt hår...)
 
Hoppas ni fick ut något av detta. Har ni kanske provat något liknande - Kommentera gärna, Vad fick ni för resultat??

Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0