Torsdag och Fredag...

... Var jag så "off", så jag orkade helt enkelt inte blogga... Hade ju dessutom fullt upp med stallet och kaninerna, så jag fokuserade mest på det.
 
Torsdag
Hade jag ju lektion, och eftersom jag hade så få elever dagen till ära så fick alla rida samtidigt. Och, eftersom jag hade så få elever, och vissa ponnyer behövde gå, så hoppade jag upp på en liten ponny själv, och red ett helt 45-minuters-pass. Svettigt, men jättekul. Harry. <3
 
Varje gång man kommer upp på hans rygg så känns det som om man går 10 år bakåt i tiden. Till de ljuva ponny-åren, då man hade både tid och motivation till att rida flera dagar per vecka. 

Fredag
Lektioner, wiiie!! Första gruppen hade sitsträning på Boss, det gick jättebra. De fick även prova att galoppera lite, och det tyckte dom var jättekul!
På andra gruppen var det lite ledsamt, för när vi hade skrittat fram och skulle börja trava så haltade Amira, så vi var tvugna att ta in henne i stallet igen. Löste det så att hennes ryttare fick rida harry istället, och rida med en stund på gruppen efter.
Storhästgrupperna var nog roligast denna kväll tror jag. Eleverna gör sånna framsteg, de blir snäppet djärvare och vågar prova sig fram allt mer, både i hästvalet och i själva ridningen. YäY!!
 
Idag har jag mest bara sovit. Eller, steg upp 8.45 imorse, och funderade på att följa med alla andra på kaninhoppning i Piteå, men gick och la mig och sov en stund till istället. Nu är jag utvilad och sugen på att hitta på nått... ;-P
 
Ska fara iväg till min Dumle-pownie senare... <3



Åsikter

Åsikter om inlägget här:

Namn?
Kom ihåg?

Mailadress? (publiceras ej)

Blogg/Hemsideadress?

Åsikter:

Trackback
RSS 2.0